maandag 5 november 2007

i'm back!

Jaja, ik weet het, m’n blog heeft een tijdje stilgestaan.
Maar nu ben ik er weer en ik heb hier en daar weer filmnieuwsjes!

Ik begin met een artikel dat ik vandaag gelezen had waar ik verbaasd over was.
Het ging over een remake van ‘Death Wish’. De regisseur én acteur is misschien niemand anders dan Sylvester Stallone! Hij voert nu momenteel gesprekken door of hij bereid is om eraan mee te werken. Ik moet wel zeggen dat het klasse is van Stallone dat hij voor niets deinst omwille z’n leeftijd. Hij doorbreekt de taboe voor 60-plussers en laat zien dat 60-plussers nog altijd mee kunnen in actie-films. M’n hoed af voor hem.

Vorig week zag ik voor het eerst Once Upon A Time In America, een film van Sergio Leone.
Het begin is erg traag, maar komt nadien goed op gang. Alleen was ik op het einde een beetje teleurgesteld omdat het zo ingewikkeld was en zo’n gevoel kreeg van ‘is dit het einde?’
Maar de muziek van Ennio Morricone maakt veel goed. Die man is gewoonweg een legende!

Ook gezien de voorbije weken: Indiana Jones and the Raiders of the lost Ark, The Shawshank Redemption, Rush Hour 3, Robocop 2 & 3, The Number 23, Police Story, enz…

Ik weet het, ik ben niet normaal dat ik naar zoveel films kijk, maar dit is nou eenmaal een passie van mij.

Voor volgend jaar verlang ik naar:
-Indiana Jones 4
-The Incredible Hulk
-Rambo
-The Dark Knight (Batman Begins 2)
Enz…

Nog filmtips voor mij?

Geen opmerkingen: